/

Air Up fles review: is de fles je geld waard?

In een wereld waar gezondheid en welzijn steeds belangrijker worden, zoeken mensen voortdurend naar innovatieve manieren om hun levensstijl verbeteren. Ze beginnen aan verschillende diëten, waar ze eigenlijk ook alweer gauw mee ophouden. Mensen proberen op de fiets naar het werk te gaan, maar nadat het een keer had geregend en de auto weer van stal kwam, is het er eigenlijk niet meer van gekomen. Nog een andere optie: toch maar eens die twee liter water per dag proberen aan te tikken. Echter is de smaak van water zó saai, dat er toch weer een variatie aan frisdrank en koffie op tafel verschijnt.

Voor die ik-wil-meer-water-drinken groep is er recentelijk, of inmiddels alweer een tijdje geleden, een goede oplossing op de markt getrokken. Het is een ontwikkeling die zeker de aandacht heeft getrokken. Waar we op doelen? De Air Up-drinkfles natuurlijk. Deze unieke fles beweert een frisse kijk te bieden op gezond drinken. In deze review gaan we dieper in op wat de Air Up-drinkfles is, hoe het werkt en of het echt doet wat het zegt.

Let op: dit is niet gesponsord door Air Up. Daarentegen gaat het om een genuanceerde beschrijving van de fles, waarbij van allerlei aspecten komen kijken, om de populariteit ervan te onderzoeken. Denk aan de werking, maar ook een stukje over de marketing en nog meer interessante aspecten.

Hoe werkt de Air Up-drinkfles?

De Air Up-drinkfles heeft een uniek concept dat draait om geur. In plaats van daadwerkelijke smaakstoffen toe te voegen aan het water, maakt deze fles gebruik van geurige pods. Deze pods, die beschikbaar zijn in verschillende aroma’s, bevestig je aan de dop van de fles. Tijdens het drinken, vermengt de geur van de pod zich met de lucht die je inademt. Het resultaat? Je hersenen wordt de illusie van gegeven dat je een smaakvolle drank drinkt, terwijl het eigenlijk gewoon gaat om een fles (kraan)water.

Alles draait dus om het ‘voor de gek houden’ van je zintuigen. Het is het schoolvoorbeeld van de uitspraak: je proeft met je neus. Want, zonder dat je smaakstoffen, suiker en andere ‘ongezonde’ ingrediënten naar binnen krijgt, kan je toch genieten van een heerlijk drankje.

Pods

En die pods, die zijn er tegenwoordig in talloze smaken. Denk aan de wat meer ‘standaard’ smaken als appel en perzik, maar ook meer ‘exclusievere’ smaken als ijskoffie, virgin mojito en lavendel-limonade. Steeds weer wanneer er een nieuwe smaak op de markt komt, wordt deze uitgelicht en (hopelijk) in grote getale verkocht. Wanneer het toch niet zo’n succes blijkt, wordt de smaak ook weer net zo goed uit het assortiment gehaald. Het is daarmee echt gericht op wat de consument zoekt en waar hij potentieel meer van zou kopen. Met zo’n vijfentwintig smaken zit er vast wat voor jou tussen.

Eén pod is goed voor het geven van smaak aan zo’n vijf liter water. Als je ervan uitgaat dat je twee liter water op een dag drinkt, zal je dus ongeveer drie pods per week nodig moeten hebben, om altijd van de smaak te kunnen genieten. We gaan er dan overigens vanuit dat je alleen nog maar water drinkt in combinatie met je Air Up fles. Stoor je je niet echt aan de smaak van water, dan kan je wellicht ook nog wat anders drinken, zonder je fles.

Hoe werkt ons reukorgaan?

Zeker weten dat het fascinerend is om te weten hoe ons reukorgaan werkt. Toch is het in principe niet anders dat dat onze zintuigen van smaak en geur nauw met elkaar verbonden zijn. Op deze manier krijgen we een vollediger, maar ook complexer beeld van wat we consumeren. Kijk maar eens naar het volgende voorbeeld:

Nadat je een nachtje weg bent geweest, realiseer je je bij thuiskomt dat er nog eten in de koelkast staat. Eten dat je een paar dagen geleden had gemaakt en niet volledig had opgehouden. Omdat je eigenlijk geen zin hebt om nog te gaan koken, bedenk je die maaltijd op te warmen en te eten. Maar, voordat je dat doet, ruik je even of het nog wel goed is. Het ruikt niet helemaal zoals je je dat herinnert en besluit een hapje te nemen. Nee, gadverdamme, die room in de pasta is inderdaad niet meer goed.’

Je leest in het voorbeeld dat je na kijken, ruiken en proeven ontdekt of iets nog te eten is. De combinatie van reuk en smaak maakt dat je er een volledig beeld van kan maken.

Van geurmolecuul naar registratie van geur

Maar goed, dat ruiken gaat natuurlijk niet zomaar. We vertellen je in een aantal stappen hoe de registratie van geur plaatsvindt.

  1. Waarneming van geuren
    Behalve als je zwaar verkouden bent (en zelfs dan) adem je geregeld door je neus. Bij die ademhaling komen geurmoleculen je neus binnen. De moleculen komen in contact met het slijmvlies in de neusholte. Eenmaal daar zullen de moleculen zich binden aan de miljoenen receptoren.
  2. Signaaloverdracht
    Zodra de binding tussen geurmolecuul en en de receptor plaatsvindt, wordt er een signaal gegenereerd ind e vorm van elektrische impulsen. Deze implusen worden doorgegeven aan de olfactorische zenuwen, die zich in het slijmvlies bevinden.
  3. Overdracht naar de hersenen
    De zenuwen sturen de signalen naar een gebied in de hersenen waar geur wordt waargenomen. De signalen verwerkt en doorgegeven, waarna geurperceptie en herkenning plaatsvindt. Pas in je hersenen weet je eigenlijk dat je iets ruikt en eventueel wat je ruikt.

Hoeveel geuren we eigenlijk kunnen herkennen, is niet bekend. Althans, de ene wetenschapper houdt het ‘slechts’ op zo’n tienduizend geuren, waar de ander op een aantal van wel een biljoen uitkomt. De mens heeft in principe een fantastisch reukvermogen en in combinatie met andere zintuigen, wordt een fantastisch beeld geschetst.

Je proeft wat je ruikt

Wat betreft de verbinding tussen reuk en smaak: daar is inderdaad iets over te zeggen. We gaan eerst even terug naar de basis van smaak.

In principe onderscheiden wij als mens maar liefst vijf smaken. Opvolgend komt dit neer op:

  • zoet
  • zuur
  • zout
  • bitter
  • umami

Waarschijnlijk kende je deze wel, al zal de laatste smaak voor sommigen wat onbekend voorkomen. Umami wordt doorgaans omschreven als een hartige smaak. Het is bijvoorbeeld aanwezig in verschillende vissoorten, maar ook zoiets als oude kaas en gebakken knoflook.

De smaakpapillen op je tong kunnen deze smaken onderscheiden. De ene onderzoeker zegt dat alle smaken door elkaar heen liggen, waar de ander echt verschillende plekken aanduidt. Zo zou op het puntje van je tong zoet worden geregistreerd, waar op het centrale punt van je tong de umami ligt. De smaakpapillen zijn overigens uitgerust met smaakreceptoren, waarmee op een vergelijkbare manier als reuk, smaak wordt waargenomen in de hersenen.

Wat we als ‘smaak’ waarnemen, is eigenlijk een combinatie van smaakpapillen als geurreceptoren. Geurmoleculen zullen je hersenen ook via de mond de hersenen bereiken. Dat maakt het nog interessanter, want zo zie je maar weer dat de smaak en geur met elkaar in verbinding staat (retro-nasale reuk). Zonder reuk zal je wel kunnen proeven, maar aanzienlijk minder dan je wellicht denkt. Probeer maar eens iets te eten terwijl je je neus dichtknijpt. Grote kans dat de smaak toch veel minder is. Probeer, indien je al in het bezit bent van een Air Up-fles, om te drinken als je je neus dichthoudt. Waar is de smaak ineens heen?

Je proeft wat je ziet

Visuele informatie van voedsel beïnvloedt je verwachtingen en smaakperceptie. Kleuren, presentatie en textuur van het eten, zullen je smaakervaring versterken of veranderen. Bijvoorbeeld, heldere en frisse kleuren roepen asscociaties met fruitigheid en frisheid op, waar diepe kleuren juist hartigheid suggereren.

Een prachtig opgemaakt gerecht zal je leiden tot een verfijnde smaakbeleving. Maar, wanneer blijkt dat het om een smaak gaat die meer dan vies is, ben je voor die ene split second toch even erg verbaasd. Hetzelfde geldt andersom. Stel je voor, je eet iets dat eruit ziet als ontlasting, maar als je het proeft ben je toch wel erg verrast over de fantastische smaak. Daarmee kunnen we stellen: je proeft wat je ziet. Probeer wat ons betreft iets te eten met een blinddoek om en je neus dichtgeknepen. Er bestaat zeker een kans dat de smaak heel anders is dan het moment waarop je het wel had kunnen zien en ruiken. Misschien dat daarom de Air Up-flessen er ook zo leuk uitzien. Het oog wil ook wat, zullen we maar zeggen.

Air Up flessen uitgelicht

Gezien Air Up al een tijdje bestaat, kan je wel begrijpen dat in de tussentijd er een heel aantal verschillende soorten Air Upflessen bestaan. Al is het niet om de verschillen in kleur, dan gaat het wel om verschillen in materiaal en grootte. We hebben een aantal van deze flessen uitgelicht, ieder met een uitgebreide omschrijving. Wellicht raak je geïnspireerd er eentje aan te schaffen, al is dat niet per definitie ons doel.

Prijs: €39,99
Inhoud: 650 ml

Deze ‘Hot Pink’ waterfles is natuurlijk fantastisch in het geval je meer dan fan bent van deze kleur. Het valt op, je onderscheidt je ermee van anderen en je krijgt er ook nog eens twee pods bij geleverd (kersen en perzik). Zo kan je je fles direct in gebruik nemen. Overigens is deze fles onderdeel van de ‘originele’ collectie.

Hot Pink drinkfles incl. 2 Pods

Prijs: €64,99
Inhoud: 850 ml

Inclusief drie pods (in cassissmaak) is deze fles voor ‘slechts’ vijfenzestig euro voor jou. Kenmerkend aan deze fles is dat hij is gemaakt van RVS, waarmee je het water tot 14 uur op temperatuur kan houden. Een heerlijk verkoelend drankje voor in de zomer, is daarmee voor jou.

850 ml Klassieke Zilveren Stalen drinkfles incl. 3 Pods

Prijs: €54,99
Inhoud: 480 ml

Zie het als het kleine boertje van degene hierboven. Het is namelijk wederom een stalen drinkfles waar het drinken langer cool in blijft. Het verschil is echter dat de inhoud een stuk minder is. De pods in cassissmaak, die zijn wel hetzelfde.

480 ml Klassieke Zilveren Stalen drinkfles incl. 3 Pods

De bovenstaande flessen komen uit het standaard assortiment. Deze komen in standaard kleuren en met standaard pods. Maar, net zoals de makers van de Air Up-drinkfles, kunnen we begrijpen dat niet iedereen van dezelfde smaak houdt. Het is daarom ook mogelijk om een fles zelf samen te stellen. Je volgt in principe vier stappen:

  1. Selecteer de fles. Je maakt een keuze tussen de originele flessen van 650 ml, de stalen fles van 480 ml of een stalen fles van 850 ml.
  2. Selecteer je kleur.
  3. Selecteer je smaakpod. Het gaat niet om een combinatie, maar eerder om de smaken per drie zoals ze worden verkocht. Je kan ook kiezen voor een gevarieerd pakket.
  4. Zet de bestelling in je winkelwagen en schaf de set aan.

Prijzen

Je hebt het wellicht al door: heel goedkoop zijn de flessen en pods niet. Voor een fles betaal je al gauw zo’n dertig euro. De prijzen van de pods liggen tussen €5,99 en €8,99. Gezien je nu weet dat een pod niet voor eeuwig geur blijft afgeven, moet je dus constant nieuwe pods aanschaffen. Ontzettend slim van Air Up, ook omdat zij de enige aanbieders zijn van dit geweldige concept.

Met een simpel rekensommetje kom je er al gauw achter dat je met gemak honderden euro’s kwijt bent aan de waterfles en pods per jaar. Lees maar eens het volgende voorbeeld.

Twee van jouw kinderen hebben een Air Up-drinkfles. Zij drinken hier geen twee liter water per dag uit, maar komen met z’n tweeën wel uit op het gebruik van gemiddeld zo’n 3 pods per week. Dat betekent zo’n acht euro per week. €8 x 52 weken = €416,00 per jaar.’

Een redelijk duur grapje, als je het ons vraagt. Bovendien hebben we bij deze prijzen nog niet de accessoires genoemd, waar gebruikers hun fles mee kunnen ‘personaliseren’.

Influencers

Het van oorsprong Duitse merk heeft zijn populariteit niet alleen aan het concept te danken. Natuurlijk is dat een heel groot onderdeel, maar als iemand een concept heeft, betekent dat niet dat het gelijk een hele markt overneemt.

In het geval van Air Up is er in ieder geval gebruik gemaakt van een slimme marketing strategie, via influencers. Een merk, in dit geval Air Up, werkt samen met invloedrijke personen op sociale media om hun producten of diensten te promoten. Deze influencers hebben een loyale volgersgroep die hun aanbevelingen vertrouwt.

De influencer creëert content waarin ze het product subtiel integreren in hun dagelijkse leven. Dit kan zijn in de vorm van foto’s, video’s, blogs of verhalen. De kracht ligt in de authenticiteit: volgers zien het als aanbevelingen van een vriend. De content wordt gedeeld op platforms zoals Instagram, YouTube en TikTok, waarbij Air Up exposure krijgt aan een breed publiek. Effectiviteit wordt gemeten aan de hand van betrokkenheid, bereik en conversies. Deze strategie is populair vanwege de persoonlijke connectie en het vermogen om snel naamsbekendheid op te bouwen. In Nederland zijn er talloze, bekende influencers die dit merk al hebben aangeprezen, zijn:

  • Enzo Knol (2,7 miljoen abonnees op YouTube)
  • Bankzitters (818k abonnees op YouTube)

Maar ook sporters, fashionista’s, beautybloggers en andere invloedrijke personen lopen met de fles te zwaaien.

Bestaat er een alternatief voor Air Up?

Bestaat er een alternatief voor Air Up, een goede vraag inderdaad?

Je weet dat het duur is, dat het ontzettend populair is gemaakt en dat kopers waarschijnlijk zijn beïnvloed door de mening van een ander. Wat je nog niet weet is, dat er talloze negatieve recencies over het product verschijnen. Zo zouden onderdelen van de fles redelijk snel kapot gaan. Daarentegen kan je de body’s, doppen, mondstukken (zie afbeelding) en draaglussen apart kopen, zodat je niet een hele fles opnieuw hoeft aan te schaffen.

Maar goed, de vraag was of er ook een alternatief voor een Air Up-drinkfles bestaat. Met andere woorden: bestaat er een andere aanbieder die een soortgelijk product in het assortiment heeft? Het antwoord op je vraag is ‘ja’.

Scent Sation is een merk dat ook flessen met geurpods aanbiedt. Sterker nog, de fles ziet er eigenlijk exact hetzelfde uit en zelfs de zakjes van de pods hebben enige gelijkenis. Maar, eigenlijk is er geen site van de aanbieder te vinden. Alleen retailpartners, waaronder bol.com, verkopen de fles nog. Helaas (of niet) zijn de recensies absoluut niet positief. Je moet je daarmee afvragen of het allemaal wel zo betrouwbaar is en of dit ‘echt’ een alternatief is voor de Air Up-drinkfles.

Geen water, maar…

Het grootste voordeel van een Air Up-drinkfles is natuurlijk dat de persoon water drinkt en er tenminste een lekker smaakje aanzit. Geen suiker, geen slechte voedingsstoffen, gewoon water. Natuurlijk fantastisch, maar hoe zit dat dan met de 0 kcal drankjes of siropen zonder suiker? Waarom is dat eigenlijk geen goed alternatief. Het is soms stukken goedkoper en misschien wel lekkerder.

Toch wel water, omdat…

0 kcal drankjes worden vaak als een gezonde keuze beschouwd, omdat ze geen calorieën bevatten en daardoor niet direct bijdragen aan gewichtstoename. Ze zijn doorgaans suikervrij, maar bevatten wel kunstmatige zoetstoffen om de zoete smaak zonder calorieën te bieden. Geen suiker en calorieën werken natuurlijk perfect voor gewichtsbeheersing en de gezondheid van je tanden.

Althans, dat is misschien wat je denkt. Sommige studies leggen namelijk verband tussen kunstmatige zoetstoffen en een verhoogd verlangen naar suikerhoudend voedsel. Bovendien zijn er zorgen over mogelijke negatieve gezondheidseffecten op de lange termijn, hoewel er meer onderzoek nodig is om dit volledig te begrijpen.

Als onderdeel van een uitgebalanceerd dieet kunnen 0 kcal drankjes soms een nuttige optie zijn, vooral voor mensen die hun calorie-inname willen beperken. Het is echter ook belangrijk om andere aspecten van voeding en gezondheid in gedachten te houden en bewust om te gaan met de consumptie van zoetstoffen. Met andere woorden: je kan beter water blijven drinken en dus toch maar die Air Up-fles aanschaffen. Toch?

Hoe gezond is water?

Het leidt ons zonder twijfel naar de vraag, hoe gezond water nu eigenlijk is.

Clear Liquid in Drinking Glass

Water is essentieel voor een goede gezondheid. Het is een basisbehoefte van het lichaam en speelt een belangrijke rol bij diverse, vitale organen. Water helpt bij het reguleren van spijsvertering, de opname van voedingsstoffen en verwijdering van afvalstoffen. Voldoende hydratie is cruciaal voor veel fysieke en mentale functies, zoals je concentratie en energieniveau. Zelfs op celniveau zal je zien dat water een belangrijk voor je is.

Het verschilt echter per individu hoeveel water nodig is. Denk aan bepalende factoren als leeftijd, gewicht, niveau van activiteit en omgevingsomstandigheden. Drink wanneer je lichaam daar signaal voor geeft. Overmatige consumptie van water is namelijk niet zo goed als je denkt. Bovendien is belangrijk om je te realiseren dat het consumeren van andere soorten dranken niet per definitie slecht is. Dus, een kopje koffie op een dag of een glaasje ranja na het spelen, hoeft helemaal geen probleem op te leveren. Het levert alleen een probleem op wanneer dat ene kopje koffie er zes worden of als dat glaasje ranja drie glazen cola worden.

De doelgroep van Air Up

Kijk je naar het Nederlandse straatbeeld, dan zie je met name de jongere generaties met een dergelijke fles rondlopen. Bekijk een gemiddelde basisschool, zie makkelijk een derde van een standaard groep 7 met de fles rondlopen. Ook op de middelbare school zie je nog veel met de fles rondlopen. De wat oudere generaties, we spreken dan over millenials en de oudste greep van gen z, kiezen er eigenlijk niet gauw voor. Ook niet heel verrassend, gezien kinderen vaak gemakkelijker te beïnvloeden zijn. Dit heeft te maken met meerdere factoren:

  • Ontwikkelende brein
    Het brein van kinderen is nog in ontwikkeling, vooral het deel dat verantwoordelijk is voor besluitvorming en impulscontrole. Hierdoor zijn ze meer vatbaar voor externe invloeden en minder in staat om lange termijngevolgen te overzien. Wat nog veelal te zien is: ‘wat een vriendje heeft, wil ik ook‘. Ze steken elkaar dus met een hype of trend aan. Overigens is die aanstekelijkheid ook gevolg van de enorme groepsdruk.
  • Reclame en media
    Kinderen worden blootgesteld aan talloze advertenties en media-uitingen die speciaal op hen zijn gericht. Deze worden ontworpen om hun aandacht te trekken en hun wensen en verlangens te beïnvloeden. Wanneer je aan je kroost vraagt waarom ze een Air Up-fles willen kan je als antwoord verwachten: ‘omdat ik dat op YouTube heb gezien bij (…)’. Wellicht had je liever gehoopt op een reactie als: ‘zo kan ik meer water drinken en hoef ik geen frisdrank meer (…)’.
  • Nieuwsgierigheid en openheid
    Kinderen zijn nieuwsgierig en staan open voor nieuwe ervaringen. Ze worden gemakkelijk aangetrokken door nieuwe producten en ideeën. Dat maakt overigens ook dat ze alweer snel verveeld kunnen zijn en hun dure drinkfles zonder pardon aan de kant zetten.

Als je het bovenstaande goed in je opneemt, kan je dus best begrijpen waarom kinderen degene zijn die massaal met de fles rondlopen. Volwassenen hebben daar vaak een veel genuanceerder beeld in. Zij zijn al jaren tevreden met hun RVS-fles van vijftien euro. Waarom een nieuwe kopen, als ze er nog eentje hebben.

Is Air Up de moeite waard?

Nu je weet hoe een Air Up werkt, waar de hype vandaan komt, hoe het zit met alternatieven, waarom kinderen voornamelijk degene zijn met deze fles en hoe ons eigen reukorgaan in elkaar zit, ben je je wellicht aan het afvragen of het nu de moeite waard is. Met een investering van honderden euro’s per jaar, begrijpen wij heel goed waarom je een fles zoals deze niet zou kopen.

Om jou zelf tot een eindoordeel te laten komen, zetten we graag de voor- en nadelen op een rij. Weet dat een voordeel voor ons, juist een nadeel voor jou kan betreffen. Een mening is en blijft namelijk iets subjectiefs, iets waar geen uitsluitend oordeel over te geven is.

Voordelen Air Up-fles

We starten bij de voordelen, verspreid over meerdere onderdelen.

#1 Gebruik en kwaliteit

De fles is zeker handig in gebruik. Je neemt hem mee aan de draaglus en omdat het niet een hele grote fles betreft, past hij zeker in de zijkanten van je eigen tas. Verder is deze fles gemaakt van duurzaam materiaal, zowel de kunststoffen als de stalen variant. De Air Up kan zeker wel tegen een stootje en als er toch iets per ongeluk kapot gaat, bestel je zo het kapotte onderdeel opnieuw. Eindeloos genieten van je Air Up, dus.

#2 Geurpods

‘Air Up geeft je water smaak’ en wij hebben het niet beter kunnen beschrijven. De tientallen verschillende smaken zorgen dat er voor ieder wel wat wils is. Met één pod kan je tot wel 5 liter water van een smaakje voorzien. Bij de originele waterfles komt dat neer op iets meer dan 7 navullingen.

#3 Hydratatie

Waar het uiteindelijk om draait, is dat je genoeg drinkt op een gezonde wijze. Het is niet schadelijk voor je gezondheid en je zorgt op een makkelijkere manier dat je gehydrateerd blijft. Behalve smaak voegt het namelijk niets toe aan het water (lees: suiker, zoetstoffen en andere schadelijke stoffen).

Geen reden om de Air Up-drinkfles niet aan te schaffen, toch?

Nadelen Air Up-fles

Jammer genoeg bestaat eigenlijk niets, zonder dat er ook nadelen aan te verbinden zijn. Zo ook de Air Up-fles, die volgens sommigen niet zo goed is als lijkt.

#1 Prijzen

Allereerst de prijzen. We hebben er het een en ander al over vermeld, maar goedkoop, dat zijn de flessen niet. Nu kan je nog de fles zelf als een investering zien. Je doet er waarschijnlijk lang mee en dus zal je uiteindelijk, in ieder geval voor je gevoel, de investering er wel mee terugverdienen. Waar het ‘mis gaat’, zijn de pods. Deze zijn alleen van het merk zelf te koop en er bestaat daarmee geen goedkoop ‘huismerk’. Om de fles te kunnen gebruiken als bedoeld, zal je de pods moeten blijven kopen.

#2 Chemische smaak

Air Up mag dan wel tig verschillende smaken aanbieden, dat betekent niet dat alle smaken zo populair zijn. Sommige smaken zijn chemisch, andere smaken proef je eigenlijk niet. Of eigenlijk, ruik je niet, waardoor het hele concept van een fles eigenlijk wat in het niets valt.

#3 Kwaliteit

Verder blijkt de kwaliteit helemaal niet zo goed te zijn, zoals veel mensen wel zeggen. De fles is gevoelig voor beschadigingen en wanneer deze een keer valt, bestaat er zeker een kans dat een onderdeel zijn laatste adem heeft uitgeblazen. Dit is iets dat je niet verwacht, wanneer je soms wel bijna €50,00 voor een fles neerlegt.

Onthoud dat er genoeg mensen zijn die deze fles wel de hemel in prijzen; óók degene die er niet voor worden betaald. Koop je dus wel een Air Up-fles, dan heb je, zonder twijfel, onze zegen. Want…

we drinken niet genoeg water

Tenminste, maar weinig mensen halen de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid van de consumptie van water. Veel mensen zijn er zich niet van een minimum bewust, anderen worden overvloed door de alternatieven. Bovendien zijn die alternatieven doorgaans een stuk aantrekkelijker om te consumeren. Ze zijn lekker zoet, geven energie (cafeïne) of zijn lekker warm. Verder wordt er, in onze drukke levens, simpelweg ‘vergeten’ om te drinken. Van al dat drinken moet je veel vaker naar het toilet en sterker nog, wie heeft überhaupt tijd om elke keer weer een fles te vullen? Er zullen genoeg mensen zijn die bevestigend op die vraag zullen antwoorden.

Om dit probleem aan te pakken, is bewustwording van het belang van water, educatie over de dagelijkse waterbehoefte en het creëren van gewoonten die het drinken van water bevorderen van cruciaal belang. Het meenemen van een herbruikbare waterfles, het plaatsen van reminders en het verkiezen van water boven andere consumpties, zullen helpen de algemene gezondheid te verhogen. Koop alleen al hierom een Air Up, wat ons betreft.

Conclusie

De titel van dit artikel luidt: ‘Air Up review: is de fles je geld waard?

Het antwoord op die vraag lijkt, helaas, toch wat ingewikkelder te liggen dan gedacht of zelfs gehoopt. Want, ja, het is een uniek concept dat al velen heeft gestimuleerd meer water te drinken, maar, nee, het is niet een perfect product. Of de fles dus je geld waard is, hangt af van met name persoonlijke factoren. Vind je de smaak van ‘gewoon’ water bijvoorbeeld erg saai, maar wil je water niet zomaar aan de kant schuiven? Heb je het ervoor over om een bepaald budget voor de fles op te stellen? Denk je dat het gaat om een hype of vind je het daadwerkelijk een perfecte investering? Enzovoort, enzovoort…