Je kent het wel: je hebt een paar gloednieuwe schoenen besteld bij Schuurman Schoenen in de hoop dat ze je een ontzettend fijn gevoel zullen geven. Maar wanneer je de doos opent en ze aantrekt, voelt het meer alsof je voeten zijn veranderd in olifantenpoten. Het goede nieuws? Je bent hierin zeker niet de enige!
We zijn namelijk hier om je door het retourbeleid van Schuurman Schoenen heen te loodsen. We willen je graag helpen bij het reilen en zeilen in deze wereld. Want, in principe is niet moeilijk, maar je moet wel weten wat je doet. Er zit namelijk een aantal haken en ogen aan het retourbeleid, waar je wel degelijk rekening mee moet houden. Ach, lees maar gauw verder, dan zal je het vanzelf wel zien.
De stappen die je volgt voor het retourneren van schoenen
Voordat we je de stappen zullen vertellen, willen we even wijzen op het feit dat je kan kiezen tussen het retourneren en het ruilen van artikelen. Let daar dus goed op, als je hier een bewuste keuze in wil maken.
Retourneren
We starten maar met retourneren, omdat dat waarschijnlijk de manier is waar de meeste mensen voor kiezen. Het retourneren van je schoenen is niet moeilijk, maar je moet wel even letten op de stappen die je hiervoor dient te volgen. Lees:
Stap 1: aanmelden
Zoals bij wel meer webshops, moet je je retour eerst aanmelden. Dit kan bij Schuurman Schoenen op twee manieren:
- log in op je account met je e-mailadres en wachtwoordn
- log in met je ordernummer (vind je in oorspronkelijke bestelling) en e-mailadres waarmee je de bestelling hebt geplaatst.
Vanaf een van de twee manieren ga je beginnen met het retourneren. Ga eerst naar ‘Producten ruilen/ retourneren‘. Geef dan aan welke producten je wil retourneren en druk vervolgens bij de keuze uit ruilen/ retourneren op ‘retourneren’. Nu krijg je als het goed is een balkje waarin je de reden van het retourneren invult. Volg die stappen voor alle artikelen et voilà, je bent bijna klaar voor de volgende stap. Vergeet niet op ‘Aanmelding bevestigen‘ te drukken.
Stap 2: verpakken
Zo, is online alles gelukt? Mooi, dan is het tijd om alles te verpakken. In het pakket, de originele verzenddoos stop je natuurlijk alle te retourneren artikelen. Vanaf hier gelden weer twee keuzes bij het verzenden van het pakket. Lees:
Stap 3: verzenden
Je hebt twee opties nadat je het pakket hebt ingepakt. Het betreft:
- breng het pakket naar de dichtstbijzijnde Schuurman Schoenen winkel. Je krijgt hiervan een bevestiging per mail.
- breng het pakket naar het dichtstbijzijnde DHL Service Point. Let op: het verzendlabel geldt ook als het retourlabel. Bewaar de originele verpakking dan ook goed. Van deze soort verzending krijg je ook een bevestiging per mail.
Als je pakket bij het sorteercentrum is ontvangen en alles zich in goede orde verkeert, dan zal je worden terugbetaald. Als je oorspronkelijk hebt betaald met AfterPay, dan zal je factuur worden aangepast.
Ruilen
In principe gaat het ruilen van artikelen hetzelfde als het retourneren van artikelen. Echter druk je bij het aanmelden op de optie om een artikel te ruilen. Je geeft in plaats van de reden van retour de andere kleur/ maat op en geeft daarna pas aan waarom je het artikel wil ruilen. Druk op de ‘Aanmelding bevestigen’ en je bent klaar om te gaan.
Als blijkt dat een artikel niet op voorraad is, dan word je hier natuurlijk van op de hoogte gesteld.
Terugbetaling
Goed, als je kiest voor het retourtje dan wacht je ongetwijfeld met smart op de terugbetaling. Zodra het pakket is ontvangen, wordt de terugbetaling in werking gesteld. Je ontvangt het geld op de manier waarop je in eerste instantie hebt betaald. Let dus op als je betaalde met AfterPay, want dat zie je alleen op de factuur terug en niet direct op je rekening.
Retourvoorwaarden
Kijk aan, nog even een aantal retourvoorwaarden waar je rekening mee moet houden bij het retourneren van artikelen. Lees:
- Retourtermijn
Je hebt 30 dagen om de boel aan te melden voor het retour. De 30 dagen gaan in op de dag dat jij of een derde het pakket in ontvangst heeft genomen. - Retourkosten
In principe, als je retourneert via DHL of de winkel, dan krijg je niet te maken met retourkosten. Maar, verstuur je je pakket via een andere vervoerder, dan kost dat je €7,25. Dat is absoluut veel meer dan niks, dachten wij zo. - Staat artikel
Het artikel dient in ongebruikte en onbeschadigde staat te worden geretourneerd. Is dat niet zo, dan mag Schuurman Schoenen hiervoor waardevermindering in rekening brengen.
Let op: is je pakket en daarmee je artikel beschadigd binnengekomen, neem dan zo snel als mogelijk contact op met de klantenservice.
Kijk aan, met deze stappen gaat het je vast lukken om de retour in werking te stellen. Om je geld terug te krijgen óf natuurlijk een ander product in de plaats daarvan terug te krijgen. Bij vragen dien je de klantenservice van Schuurman Schoenen te contacteren.